Home >> Conditii contractuale
CONDITII CONTRACTUALE LA PERFECTAREA DECLARATIEI VAMALE SIMPLIFICATE H6
h6.md
Clientii ce au solicitat servicii de broker vamal (perfectarea declaratiei vamale simplificate H6) pe pagina h6.md automat accepta conditiile contractuale date si intra in relatii contractuale dupa cum urmeaza:
PARTI
Parti contractuale sunt brokerul vamal I.I. Celac Ghenadie, c/f 1024600078743 (Broker vamal) si clientul ce a solicitat servicii de broker vamal (perfectarea declaratiei vamale simplificate H6) pe pagina h6.md (Client).
1. DECLARAȚIILE PĂRȚILOR
1.1. Părțile declară că la momentul încheierii prezentului Contract sunt persoane cu capacitate de folosință și de exercițiu deplină și că nu există careva hotărîri judiciare sau decizii ale altor autorități competente care să limiteze sau să interzică semnarea prezentului Contract sau executarea conformă a acestuia.
1.2. Părțile declară că prezentul Contract este acceptat de către reprezentanții împuterniciți ai Părților, iar acceptarea de către aceste persoane va rezulta în asumarea obligațiilor și a răspunderii juridice pentru întreaga persoană reprezentată.
1.3. Clientul declară că este titularul și/sau gestionarul legal împuternicit al mărfurilor, în privința cărora el solicită efectuarea operațiunilor de vămuire pentru care se obliga sa achite drepturile de import, asumindusi obligatia de responsabil financiar.
1.4. Ținîndu-se cont de prevederile art.1335 și 1341 ale Codului civil al RM, Brokerul vamal informează Clientul despre existența următoarelor riscuri legate de serviciul solicitat:
a) există probablitate să nu fie atins rezultatul prevăzut sau avut în vedere de către Client;
b) în procesul prestării serviciilor solicitate se pot prejudicia anumite interese ale Clientului;
c) serviciul ar putea să devină mai costisitor sau să ia mai mult timp decît Clientul se aştepta în mod rezonabil.
2. OBIECTUL CONTRACTULUI
2.1. Client încredinţează, iar Brokerul vamal se obligă să efectueze, pe principiile reprezentării directe, din numele şi pe contul Clientului, declararea organelor vamale a mărfurilor, prezentarea acestora pentru vămuire, precum şi îndeplinirea altor operaţiuni de intermediere în domeniul vamal. În cazul existenței între Client și Broker vamal a mai multor contracte valabile, care prevăd diverse tipuri de reprezentare, se vor aplica prevederile acelui tip de reprezentare, care este indicat în rubrica respectivă a declarației vamale, întocmite de Broker vamal pentru Client.
2.2. Client se obligă să recepţioneze toate aceste servicii şi să le achite în condiţiile prezentului Contract.
2.3. Se consideră drept serviciul prestat (inclusiv care urmează a fi achitat de Client) și acele acțiuni de întocmire și depunere ale unor acte vamale, care, din motive care nu pot fi imputate Brokerului vamal, nu au fost acceptate de către autoritatea vamală, însă executarea cărora poate fi demonstrată de către Broker vamal.
3. DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR
3.1 Clientul este obligat (personal sau prin reprezentantul său legal împuternicit):(A) obligații în raport cu autoritatea vamală:
3.1.1. să prezinte Brokerului vamal copiile documentelor sale de constituire, bancare, de înregistrare sau alte documente necesare pentru confirmarea statutului legal al său;
3.1.2. cu cel mult o zi înainte de livrarea mărfurilor în locul vămuirii, să prezinte Brokerului vamal documentele perfectate în modul cuvenit, cît şi datele autentice, necesare pentru întocmirea documentelor vamale;
3.1.3. să prezinte Brokerului vamal toate documentele şi datele necesare declarării vamale ale mărfurilor;3.1.3.1. Prezentarea documentelor se va efectua în forma documentelor scanate în formatul “.jpg” sau “.pdf”, avînd rezoluţia de 300 dpi şi mărimea de cel mult 50 MB şi se expediază de Client de pe cutia de poștă electronică brkv88@outlook.com a Brokerului vamal. Documente trimise de la alte adrese de poștă electronică sau trimise către alte adrese de poștă electronică nu se califică ca prezentarea documentelor și nu provoacă pentru Broker vamal obligația de perfecta declarația vamală; sau depuse in original/copii de catre Client catre Broker vamal.
3.1.3.2. Broker vamal nu verifică veridicitatea, autenticitatea sau altfel de valabilitate ale documentelor prezentate în adresa sa de către Client, a documentelor prezentate de către persoanele terțe (inclusiv partenerii Clientului, autorităţile publice etc.), precum şi nu poartă nicio responsabilitate pentru autenticitatea datelor prezentate în temeiul prezentului Contract în fața persoanelor terțe;
3.1.4. să asigure achitarea tuturor sumelor prevăzute de plăţi fiscale, vamale sau altor plăţi obligatorii, necesare pentru vămuirea completă ai mărfurilor;
3.1.5. să prezinte la timp Brokerului vamal informaţia despre facilităţile la plata datoriei vamale sau care acordă dreptul de restituire a taxei vamale, altor taxe şi impozite stipulate de legislaţia vamală sau fiscală, precum şi să prezinte în original toate documentele necesare pentru realizarea acestor facilităţi;
3.1.6. să informeze la timp Brokerul vamal despre locul (punctul de trecere și punctul de destinație) şi data sosirii sau expedierii mărfurilor necesare a fi declarate organelor vamale;
3.1.7. să prezinte, în cadrul termenului stabilit de autoritatea vamală, mărfurile supuse controlului vamal și vămuirii în locul autorizat sau locul aprobat de autoritatea vamală;
3.1.8. să prezinte la timp Brokerului vamal documentele care confirmă efectuarea controlului sanitar-veterinar, fitosanitar (pentru grupele de mărfuri corespunzătoare) şi a altor tipuri de control în privinţa mărfurilor declarate;
3.1.9. să furnizeze în timp util, Brokerului vamal, la cererea acestuia, documente suplimentare, precum şi alte informaţii necesare solicitate de către organele vamale în procesul de vămuire;
3.1.10. în cazul regimurilor speciale, Clientul este obligat să prezinte documentele justificative care confirmă dreptul de utilizare a regimului respectiv, precum și să asigure o evidență operativă a mărfurilor în conformitate cu exigențele legislației vamale;
3.1.11. în cazul deținerii unor statute vamale speciale (cum ar fi AEO, destinatar/expeditor agreat, exportator aprobat, garant vamal etc.) – să informeze Broker vamal despre aceasta, inclusiv să ofere detalii tehnice aferente statutului respectiv.
(B) obligații fața de Broker vamal:
3.1.11. să achite serviciile Brokerului vamal, conform facturilor eliberate, în conformitate cu condiţiile stipulate de Capitolul 5 al prezentului Contract;
3.1.12. să restituie Brokerului vamal, în termen de cel mult 5 zile calendaristice de la data înaintării preteneției, toate cheltuielile și costurile suportate de către acesta în legătură cu executarea prezentului Contract, fiind confirmate documentar sau în orice alt mod legal. Pe lîngă altele, aici se includ costurile refacturate (pentru servicii de încărcare-descărcare, servicii de terminal vamal etc.), amenzile, penalitățile, taxele și datoria vamală achitate de Broker vamal în legătură cu executarea prezentului Contract.
3.2. Broker vamal este obligat:
3.2.1. să înceapă prestarea serviciilor începînd cu data primirii de la Client a tuturor documentelor necesare;
3.2.2. în baza documentelor prezentate de Client, să întocmească şi să depună la autoritatea vamală compententă declaraţia vamală de plasare a mărfurilor Clientului în regimul vamal indicat de către acesta sau de încheiere a regimului dat – în modul prevăzut de legislaţie în vigoare;
3.2.3. în baza documentelor prezentate de Client și în confirmitate cu indicațiile ale acestuia, să întocmească şi să depună la autoritatea vamală compententă cereri de obținere a deciziilor vamale necesare Clientului;
3.2.4. să notifice Clientul despre orice circumstanţe care împiedică îndeplinirea obligaţiilor sale de Broker vamal.
3.2.5. să utilizeze documentele şi informaţiile care constituie secret comercial al Clientului exclusiv în scopuri vamale;
3.2.6. să elibereze Clientului documentele care confirmă finalizarea procesului de vămuire ale mărfurilor declarate ale acestuia.
3.3. Brokerul vamal îşi rezervă dreptul de se refuza de executarea prezentului Contract şi să nu depună anumite declaraţii vamale sau alte documente – în situaţia în care din documentele prezentate, indicaţiile emise sau alte date reiese că astfel de acţiuni contravin legislaţiei în vigoare. Neexecutarea de către Brokerul vamal a obligaţiunilor sale în aceste cazuri nu atrage rezoluțiunea prezentului Contract sau aplicarea sancţiunilor. Refuz de la executarea obligaţiunilor contractuale urmează a fi adus la cunoştinţa Clientului în termeni rezonabili.
3.4. Clientul îl împuternicește pe Broker vamal de a efectua verificarea fizică a mărfurilor supuse declarării prealabil întocmirii declarației vamale în scopul precizării datelor necesare de a fi incluse în acte vamle. Decizia de a efectua verificarea respectivă se aprobă de Broker vamal fără coordonare sau aprobare de către Client. La fel, Clientul nu-l limitează pe Broker vamal de dreptul de a asista la efectuarea de către autoritate vamală a controlului vamal fizic în prinvința mărfurilor Clientului. În ambele aceste cazuri Broker vamal nu poartă nicio răspundere pentru lipsele sau deteriorările depistate ale mărfurilor. În toate aceste cazuri Clientul se obligă să achite activitățile Brokerului vamal ca fiind o parte a serviciilor prestate în temeiul prezentului Contract și în conformitate cu tarifele agreate de Părți.
3.5. Client acordă Brokerului vamal toate împuternicirile legale în privința reprezentării intereselor sale în fața autorităților vamale, precum și în legătură cu vămuirea mărfurilor supuse vămuirii care includ, dar nu se limitează, la următoarele:
a) prezentarea mărfurilor autorității vamale;
b) efectuarea operațiunilor legate de prezentarea mărfurilor (de exemplu – descărcarea, încărcarea, deschiderea ambalajului, preluarea mostrelor);
c) luarea deciziei cu privire la plasarea mărfurilor în diferite regimuri vamale (inclusiv distrugerea);
d) luarea deciziei cu privire la modificarea sau invalidarea declarației vamale depuse de Broker vamal.
4. OFERIREA GARANȚIEI PENTRU DATORIA
VAMALĂ AFERENTĂ MĂRFURILOR CLIENTULUI
4.1. În cazul în care Clientul solicită perfectarea declarației vamale și plasarea mărfurilor sale în regim vamal special, Broker vamal este în drept să-i asigure, conform art. 98 al Codului vamal, garantarea datoriei vamale aferente mărfurilor sale.
4.2. Cu excepția unor indicații exprese contrare, se prezumă că Clientul solicită constituirea garanției menționate la pct. 4.1 pentru toate operațiunile vamale cu mărfurile sale.
4.3. Broker este în drept să refuze constituirea, să anuleze în condițiile alin. (5) al art. 103 al Codului vamal, precum și să limiteze constituirea garanției pentru anumite operațiuni vamale cu mărfurile Clientului.
4.4. În cazul constituirii de către Broker vamal a garanției pentru datoria vamală aferentă mărfurilor Clientului, acesta din urmă se obligă să achite serviciul dat conform Capitolului 5 al prezentului Contract.
4.5. Constituirea garanției menționate la pct. 4.1 se va efectua prin emiterea de către Broker vamal a unei Scrisori de aranjament al garantului, potrivit modelelor prevăzute de Anexa nr. 13 la Regulamentul de punere în aplicare a Codului vamal nr. 95 din 24.08.2021.
4.6. Broker vamal este în drept de a solicita în regres de la Client, iar ultimul este obligat să efectueze rambursarea sumelor încasate de la Broker vamal în baza Scrisorii de aranjament menționate la pct. 4.5. Aceste sume bănești urmează a fi transferate de către Client în contul bancar al Brokerului vamal menționat în prezentul Contract sau orice alt cont suplimentar indicat de Broker vamal, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înaintării reclamației respective de către Broker vamal.
4.7. Pentru a asigurarea executării de către Client al obligațiilor sale care decurg în baza prezentului capitol al Contractului, Broker vamal este în drept de a utiliza la discreția sa oricare din următoarele procedee:
4.7.1. încasarea unei sume de depozit bănesc în cuantum de 50% din suma garanției constituite pentru Client;
4.7.2. reținerea mărfurilor supuse procedurii de vămuire sau plasate în regim special, titular al cărora este Client și pentru declararea cărora ultimul a solicitat furnizarea garanției.
4.8. În cazul neîndeplinirii de către Client ai obligațiilor sale de restituire a sumelor plătite de către Broker vamal în temeiul Scrisorii de angajament menționate la pct.4.5., mărfurile reținute de către Broker vamal în conformitate cu pct. 4.7.1 primesc statut de „bun gajat”, iar în privința acestuia pot fi realizate măsuri prevăzute de Codul civil.
4.9. În cazul neîndeplinirii de către Client ai obligațiilor sale de restituire a sumelor plătite de către Broker vamal în temeiul Scrisorii de angajament menționate la pct.4.5., depozitul bănesc menționat la pct. 4.7.2. trece în proprietatea Brokerului vamal în calitate de reparare parțială a prejudiciului cauzat. Încasarea depozitului banesc respectiv nu-l lipseșe pe Broker vamal de dreptul a urmări partea neîncasată a prejudiciului material respectiv.
4.10. Depozitul bănesc menționat la pct. 4.7.1. se restituie Clientului în termen de cel mult 5 zile lucrătoare după încheierea conformă a regimului special pentru care a fost constituită garanția respectivă, cu excepția cazului indicat la pct. 4.9. La acordul ambilor Părți, în locul restituirii menționate, depozitul bănesc respectiv poate fi reutilizat în cadrul altor operațiuni de garantare.
4.11. Clientul este, de asemenea, răspunzător pentru obligațiile sale apărute în legătură cu încasarea garanției constituite de Broker vamal pentru mărfurile Clientului cu întregul patrimoniul al său, care poate fi urmărit în conformitate cu legislația în vigoare.
4.12. Dreptul Clientului de a beneficia de garanția acordată prin Scrisoarea de aranjament nu poate fi transferat unei alte persoane. În cazul cesiunii regimului vamal respectiv Broker vamal este în drept să retragă garanția oferită.
4.13 Garanția constituită se încheie prin:
– plata către Broker vamal a sumei pentru care a fost emisă Scrisoarea de aranjament al garantului;
– sfârșitul perioadei specificate în Scrisoarea de aranjament al garantului pentru care a fost emisă;
– ca rezultat al refuzului autorității vamale de a-și încasa datoria vamală garantată (remiterea acesteia).
4.14. Clientul este în drept de utiliza serviciile Brokerului vamal cu utilizarea concomitentă a garanțiilor vamale constituite de către alți garanți. În acest caz, în vederea perfectării declarației vamale sau a altor acte vamale solicitate să fie perfectate de Broker vamal, Clientul va prezenta acestuia Scrisorile respective de aranjament al garantului, în original.
4.15. Clauzele pct. 4.2 – 4.14 ale prezentului Contract se aplică corespunzător și în cazul garantării datoriei vamale pentru alte situații prevăzute de legislație vamală, inclusiv, dar nelimitîndu-se la depozitare temporară, amînarea achitării definitive a datoriei vamale etc.
5. PREŢUL SERVICIILOR ŞI MODUL DE EFECTUARE A ACHITĂRILOR
5.1. Prestarea serviciilor în baza prezentului Contract se efectuează contra plata a sumelor, calculate potrivit tarifelor, aprobate de Broker vamal, afisate pe pagina h6.md si aplicabile la prezentul Contract.
5.2. Clientul este obligat să efectueze toate achitările cu Brokerul vamal în conformitate cu volumul real al serviciilor prestate. Achitare se efectuează prin transfer bancar la conturile bancare ale Brokerului vamal menționate în prezentul Contract.
5.3. Achitarea serviciilor Brokerului vamal se realizează de către Client în decursul a 5 zile lucrătoare de la data prestării serviciului. Dacă Părţile nu s-au înţeles expres altfel, servicile se consideră prestate în momentul în care operaţiunile de vămuire sunt finalizate, iar mărfurle respective primesc liber de vamă.
5.4. Achitarea serviciilor și altor sume datorate în temeiul prezentului Contract se efectuează în lei moldovenești (MDL). În cazul stabilirii tarifelor în altă valută decît leu moldovenesc, achitarea se efectuează în lei moldovenești conform cursului BNM stabilit în ziua transferului respectiv.
5.5. Brokerul vamal este în drept de a revizui și modifica unilateral tarifele aplicate pentru serviciile sale în baza prezentului Contract. Modificarea tarifelor se notifică Clientului cu cel puțin 3 zile calendaristice înainte de punea sa în aplicare. Lipsa răspunsului cu obiecții la notificarea respectivă în decurs a cel mult 7 zile calendaristice se califică drept acceptarea tacită a noilor tarife.
5.6. În caz de întârzierea plăţii în conformitate cu punctul 5.3, Clientul va achita Brokerului Vamal o penalitate în cuantum de 0,5% din suma neachitată pentru fiecare zi de întîrziere.
5.7. Clientul este în drept să efectueaze plăți în avans pentru prestațiile care urmează a fi executate de Broker vamal în temeiul prezentului Contract.
6. CONFIDENŢIALITATEA INFORMAŢIEI
6.1 Părţile prezentului Contract se obligă să păstreze confidenţialitatea datelor obţine ca urmare a executării prezentului Contract.
6.2 În sensul prezentului Contract, se consideră confidenţială cel puţin următoarea informaţie:
6.2.1 Informaţia legată de activitatea financiară şi cea comercială a Părţilor;
6.2.2 Datele cu caracter personal ale Părților, instituţiilor de stat, ale băncilor şi altor instituţii financiare, ale investitorilor, clienţilor şi ale altor persoane care au devenit cunoscute Părţilor în urma executării prezentului Contract;
6.2.3 Oricare alte informaţii considerate confidenţiale de către una din Părţile prezentului Contract.
6.3 Obligaţiunile cu privire la confidenţialitatea nu se aplică în următoarele cazuri:
a) orice informaţie care este sau devine din vina altor persoane decît Broker vamal cunoscută într-un mod public sau obţinută într-un mod legal de către o persoană terţă care are drept s-o divulge, fie că această informaţie a fost publică în orice timp;
b) orice informaţie care într-un mod legal s-a aflat la dispoziţia unei persoane terţe şi care nu a avut obligaţiuni în ceea ce priveşte păstrarea confidenţialităţii sau care au fost divulgate nemijlocit de către această terţă persoană;
c) orice informaţie care ulterior a fost obţinută într-un mod legal, fără apariţia vreunei obligaţiuni de păstrare a confidenţialităţii, de către o persoană terţă şi dintr-o altă sursă decît Părţile;
d) orice informaţie care urmează a fi divulgată în baza unei hotărîri a oricărei instanţe judecătoreşti competente.
7. RESPONSABILITATEA PĂRŢILOR
7.2. Brokerul vamal este responsabil pentru îndeplinirea cuvenită a obligaţiilor sale, inclusiv:
– declararea la timp şi corectă a mărfurilor şi mijloacelor de transport ale Clientului, în conformitate cu legislaţia vamală în vigoare şi reieşind din documente furnizate de către acesta din urmă;
– informarea Clientului cu privire la cerinţele legislaţiei în vigoare aplicabile în ceea ce priveşte procedurile de declarare în vamă a mărfurilor ale acestuia;
7.3. Reieşind din principiul reprezentării directe, Brokerul vamal nu este răspunzător (inclusiv în faţa autorităţilor vamale), pentru autenticitatea datelor declarate, fiind furnizate de Client, pentru plenitudinea prezentării tuturor actelor permisive, pentru corectitudinea aprecierii valorii în vamă a mărfurilor declarate, pentru aplicarea corectă a scutirilor de la plata drepturilor de import şi pentru indicarea clasificării tarifare ale mărfurilor.
7.4. Clientul răspunde material integral în faţa Brokerului Vamal pentru cazul în care acesta din urmă a fost prejudiciat din cauza nerespectării de către Client (sau reprezentantul său legal) a obligaţiilor sale contractuale şi legale, inclusiv pentru livrarea cu întârziere sau neautenticitate a documentelor sau a informaţiilor furnizate către Brokerul vamal pentru îndeplinirea de către acesta a obligaţiilor care decurg din prezentul Contract.
7.5. Brokerul vamal nu răspunde pentru acţiunile sau inacţiunile reprezentantului autorităţilor vamale în procesul de vămuire a mărfurilor Clientului.
7.6. Broker vamal aduce la cunoştinţa Clientului, iar Clientul ia act că Brokerul vamal nu garantează Clientului finalizarea înainte de termen a procedurii de vămuire, acordarea obligatorie a facilităţilor şi scutirilor de la plata drepturilor de import, acceptarea de către organele vamale a valorii în vamă declarate iniţial, a originii şi a poziţiei tarifare mărfurilor declarate, precum şi a exceptării de la aplicare a sancţiunilor legale ce ţin de procesul de declarare vamală.
8. CIRCUMSTANȚE CARE JUSTIFICĂ NEEXECUTAREA
8.1. Părţile prezentului Contract sunt exonerate de răspundere pentru cazul în care neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a contractului este o consecinţă directă unui impediment în afara controlului debitorului. Prin astel de împiedimente, Părţile înţeleg circumstanţele menţionate la art. 904 al Codului Civil al RM.
8.2. În cazul în care impedimentul justificator este doar temporar, justificarea produce efecte pe durata existenței impedimentului, însă în cazul în care această circumstanţă (impediment justificator) şi urmările ei se vor prelungi mai mult de o lună, fiecare Parte este în drept să renunţe la executarea obligaţiilor sale prevăzute de prezentul Contract. În cazul în care impedimentul justificator este permanent, obligațiile corelative se sting.
8.3. Partea, pentru care devine imposibilă executarea obligaţiilor prevăzute de prezentul Contract, se obligă să înştiinţeze în formă scrisă Partea opusă în termen de 5 zile lucrătoare, despre apariţia circumstanţelor care împiedică executarea obligaţiilor şi înlăturarea lor.
8.4. Dovezile corespunzătoare despre prezenţa acestor circumstanţe şi durata lor vor fi confirmate prin actele eliberate de Camera de Comerţ şi Industrie sau de alte organe competente, după caz.
8.5 Părţile se angajează să efectueze achitările pentru serviciile efectuate de facto în conformitate cu prezentul Contract.
9. DISPOZIŢII FINALE
9.1. Toate litigiile care pot apărea în cadrul interpretării sau executării prezentului Contract între Părţi sau în legătură cu acesta sunt soluţionate printr-un schimb de scrisori, faxuri sau e-mailuri. Părțile vor întreprinde toate măsurile rezonabile pentru soluționarea litigiului pe cale amiabilă.
9.2. În cazul în care soluţionarea extrajudiciară a litigiului nu este posibilă, Părţile sunt în drept să recurgă la calea judiciară imediat fără o cerere prealabila sau utilizarea serviciilor de mediere judiciară.
9.3. Prezentul Contract intră în vigoare la data plasarii comenzii pe pagina h6.md şi va acţiona fără a fi limitat în timp pînă la momentul în care una dintre Părţi nu va anunţa intenţia sa de rezoluțiune unilaterală. În acest ultim caz Contractul îşi pierde forţa juridică peste 10 zile din momentul anunţării respective în scris, fără intervenția instanțelor judecătorești.
9.4. Condiţiile acestui Contract au aceiaşi forţă juridică pentru ambele Părţi şi pot fi modificate, completate sau interpretate numai de comun acord şi numai în formă scrisă, fiind semnate de reprezentanţii autorizaţi ai Părţilor.